Creazy 

Groenstraat 74 A

3020 Herent (Veltem-Beisem)

België / Belgique

Info:

 LinkedIn  Facebook  Twitter

 
 

 

1. Eerste Mobile WebCamp in België

 

 

Op 26 april vindt in Hasselt het eerste Mobile WebCamp van ons land plaats.

 

In de creatieve hotspot kaai16.be kunnen developers, marketeers en andere geïnteresseerden een hele dag ideeën en concepten uitwisselen of hands on labs bijwonen rond het mobiele internet.

 

Het event is opgezet naar analogie van BarCamp en wordt gesteund door bedrijven als City Live en Cronos.

 

Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via de website, de instructies vind je bovenaan de pagina.

 

2. Creazybox

 

 

Creazy is continu op zoek naar extra deelnemers voor onze workshops en brainstormsessies. Veel bijeenkomsten hebben namelijk baat bij de inbreng van specifieke inhoudelijke expertise of extra creatieve denkkracht.

 

Wil je hiervoor in aanmerking komen, meld je dan aan bij onze participanten en vul het bijgesloten formulier zo compleet mogelijk in.

 

3. Brainstormen in je eentje

 

Wie het woord brainstorm hoort, denkt meestal spontaan aan een groep mensen. Maar brainstormen kan ook in je eentje.

In de Nederlandse krant De Volkskrant zegt psychologe Jolet Plomp hierover:

"Mensen die lang over een probleem nadenken, zijn vaak in een eindeloze serie van puur rationele overwegingen terechtgekomen.

De lijst van voor- en nadelen kan eindeloos zijn, maar je komt niet tot een bevredigende beslissing door alleen maar rationeel te denken.

Integendeel, de kans is groot dat je door al te veel redeneren, en te weinig voelen, juist verwijderd raakt van jouw persoonlijke ideale oplossing."

Om je te helpen uit de denk-cirkel te breken, kun je op de website van de Volkskrant hartenziel.nl een Denkmachine gebruiken: in een fraaie verpakking wordt een groot aantal 'gewetens'-vragen aan je gesteld. Als je daar serieus mee omgaat, werpen de antwoorden nieuw licht op je probleem.

 

4. Mooier, doorschijnend, lichtgevend beton of beton met fotogravure

 

 

Een architect van de Universiteit van Detroit Mercy in Michigan werkt aan betonmengsels die in dunne lagen uitharden, zodat het materiaal doorschijnend wordt.

Hij voegt er glasvezels aan toe om het materiaal te wapenen.

Zo slaagt hij erin om de dikte van de panelen te verminderen tot aan het minimum dat noodzakelijk is voor de mechanische weerstand ervan.

Het beton laat 1 % licht door.

Dat is genoeg om een bijzondere sfeer te scheppen in een woonruimte.

Een kleine Duitse firma, LiTracon (LIght TRAnsmitting CONcrete), neemt in het beton optische vezels op die het licht van de ene kant van een paneel naar de andere kant doorlaten.

Er werd daartoe een bijzondere fabricagetechnologie ontwikkeld.

Om zeker te zijn dat de uiteinden van de vezels wel degelijk in contact staan met de twee zijden van het beton worden de blokken uit afwisselende lagen opgebouwd: in een lange en smalle mal wordt een dunne laag beton gegoten, vervolgens wordt een laag optische vezels in de langsrichting van de mal aangebracht, en dat gaat zo door tot men een balk (tot 20 m lang) krijgt, die dan in korte rechthoekige blokken wordt gesneden.

De diameter van de vezels schommelt tussen 2 µm en 2 mm, en door verschillende vezels te combineren, kan men uiteenlopende effecten verkrijgen.

Vele architecten zijn geïnteresseerd en ontwikkelen projecten. De eerste "echte" commerciële toepassing is een in de zomer van 2004 in Budapest gebouwd huis.

Bron:

 

5. Innovatieprogramma voor dynamische KMO's


Deze maand start Engine of Innovation - met steun van IWT- een 4-daags innovatieprogramma voor KMO's.

Dit programma o.l.v. Jef Staes richt zich tot managers en bedrijfsleiders van bedrijven tot 250 werknemers, die een antwoord zoeken op de vraag “Hoe kunnen wij een innovatiecultuur tot stand brengen in onze organisatie, en wat kan hierin mijn rol zijn ?”

 

Meer informatie en inschrijvingsformulier vind je in deze brochure.

 

Startdata voor dit programma zijn 24 & 25 april 2008.

 

6. Wat in de Creazybib

 

Hey You

Will Murray

In de hedendaagse markt zijn de mensen die succes hebben degenen die hun hoofd boven het maaiveld durven uitsteken. Maar dat alleen is niet voldoende. Naast het durven hebben van afwijkende meningen of ideeën is het de kunst om ook gehoord te worden. Zelfs de beste ideeën hebben geen kans van slagen als zij niet opvallen.

'Hey You!' laat zien dat het onder de aandacht brengen van ideeën gelijkstaat aan het onder de aandacht van jezelf. De lezer ontdekt in dit boek dat hij zich met goede ideeën moet richten op de juiste mensen en dat op die manier op effectieve wijze aan zelfpromotie gedaan kan worden. Wie ernaar streeft meer uit zijn carrière te halen en meer invloed wil hebben op de koers van de onderneming waar hij werkt vindt in 'Hey You!' een groot aantal manieren om dit te bereiken.

 

 

Creativiteit in het dagelijks werk

Sasja Dirkse-Hulscher, Angela Papas-Talen

Creativiteit is het thema van dit zesde deel in de reeks van The Learning Toolkit. Dit onderwerp lijkt essentieel voor het werk van veel mensen. Hoewel maar weinigen leven van unieke ideeën, is het in ieders werk handig wanneer een gezonde dosis creativiteit en inventiviteit voorhanden is. Bijeenkomsten waarin de ideeën niet lijken los te komen, geen verband houden met de praktijk of waar geen beslissing genomen wordt. Allemaal voorbeelden van situaties waarin een interventie om de creativiteit te stimuleren en te sturen wellicht handig zou zijn. Voor degenen die op zoek zijn naar dergelijke interventies is dit boek over creativiteit geschreven. Door het lezen van dit boek kunt u uw eigen patronen in werkvoorbereiding en bijeenkomsten te doorbreken.

Om u daarbij praktisch te ondersteunen vindt u bij dit boek de 'CreativiteitsKaartenSet', een instrument voor op uw bureau of de vergadertafel dat zal stimuleren om de dagelijkse gang van zaken eens op andere manieren aan te pakken. Het helpt dus om uw creativiteit aan te boren als die er onvoldoende is. Bijvoorbeeld als u zelf niet op ideeën komt voor het stuk dat u moet schrijven of de vergadering waarin geen oplossing kan worden gevonden voor een probleem. U kunt de CreativiteitsKaartenSet in zo'n situatie gebruiken om het geheel weer in beweging te krijgen. De set bestaat uit 70 kaarten met daarop kortere en langere activiteiten die je kunt ondernemen om creativiteit opgang te brengen.

De kaarten zijn geordend naar de drie fasen van het brainstormproces:

1. Oranje kaarten. Deze helpen bij de voorbereiding voor het genereren van ideeën, waaronder het verhelderen van het probleem.
2. Gele kaarten. Deze bevatten suggesties voor het krijgen van ideeën.
3. Blauwe kaarten. Helpen bij de afronding, waaronder het nemen van een beslissing of maken van afspraken en plannen.

 

7. Wat @ Creazyweb

 

 

Actuele innovatieblog voor innovatiegerelateerd(e) nieuws, strategie & technieken.

 

 

Nieuwsbox

Mogen we u ook uitnodigen om een kijkje te gaan nemen naar de verschillende seminaries...  hier
Neus eens in onze leeshoek waar er ruimte is voor artikels, boeken en verschillende studies... hier

Creazyne is een inspiratie - service en bevat een selectie van inspirerende artikelen, theorieën, trends, praktijken en technieken...
hier
We zijn continu op zoek naar extra deelnemers voor zijn workshops en brainstormsessies bij zijn klanten een extra toegevoegde waarde te geven...
Daarom nodigen we u graag uit om u gratis in te schrijven in onze CreazyBox...
hier
We bieden u gratis de ruimte om een innovatie - audit te laten uitvoeren door een onafhankelijke organisatie nl. het innovatiecentrum in uw regio... hier
We willen u uitnodigen om een kijkje te gaan nemen naar onze Creazy Foundation zodat u ook kan vaststellen dat ons hart verder gaat... hier
Haal de Creaward naar uw organisatie... hier

Copyright © 2011 VTR-webdesign  |  Contact Us