Creazy 

Groenstraat 74 A

3020 Herent (Veltem-Beisem)

België / Belgique

Info:

 LinkedIn  Facebook  Twitter

 
 

 

1. Aanbod qua training of workshop

Creatief denken & doen in uw bedrijf

Inzicht in technieken en instrumenten

DOELSTELLINGEN

Creatief denken is één van de meest uitdagende taken voor het hedendaagse management.

Het voortbestaan en de groei van organisaties zijn in hoge mate afhankelijk van de creatieve capaciteiten van medewerkers en leidinggevenden.

Door het lanceren van nieuwe ideeën en het vinden van creatieve oplossingen voor problemen, wordt in belangrijke mate de slagkracht van de onderneming verhoogd.

Tijdens deze training kan u kennismaken met creativiteitstechnieken en -methoden om uw eigen creativiteit, die van uw team of organisatie te ontwikkelen en te benutten.

De trainer, zorgt voor een bijzonder actieve en creatieve training.

 

Creatief denken & doen in uw bedrijf

Creatieve oplossing aan een primair probleem

DOELSTELLINGEN

Creatief denken is één van de meest uitdagende taken voor het hedendaagse management.

Het voortbestaan en de groei van organisaties zijn in hoge mate afhankelijk van de creatieve capaciteiten van medewerkers en leidinggevenden.

Door het lanceren van nieuwe ideeën en het vinden van creatieve oplossingen voor problemen, wordt in belangrijke mate de slagkracht van de onderneming verhoogd.

Tijdens deze workshop kan u kennismaken met creativiteitstechnieken en -methoden om uw eigen creativiteit, die van uw team of organisatie te ontwikkelen en te benutten.

Tevens wordt er tijdens deze workshop een creatieve oplossing geboden aan een primair probleem van uw bedrijf.

De facilitator, zorgt voor een bijzonder actieve en creatieve workshop.

 

2. Bedrijven maken te weinig tijd voor strategie

Dat meldde De Tijd op 31 januari naar aanleiding van een onderzoek van adviesbureau Berenschot bij gerenommeerde bedrijven.

Daarin gaf 46% van de ondervraagde bedrijfsleiders toe ‘onvoldoende tijd te nemen’ voor het bepalen en formuleren van de strategie. 32% vond ook dat de strategie ‘onvoldoende werd doorvertaald’ naar concrete acties.

Om zich van de concurrentie te onderscheiden zetten bedrijven zich vooral in op ‘het beste product’ (50%), ‘human capital/talent’ (49%), ‘service’ (41%), ‘merk en imago’
(41%), ‘innovatie’ of ‘assortiment’ en ‘branding/imago’ (beide 30%).

Blijkt dus dat er nog ruimte is voor creativiteit op alle bedrijfsvlakken.
 

3. België maakt sprong in Lissabon - doelstellingen

Deze week publiceerde The Lisbon Council haar European Growth and Jobs Monitor.

The Lisbon Council kijkt elk jaar hoe de grootste Europese economieën presteren op vlak van economische groei, arbeidsproductiviteit, werkgelegenheidsgroei, opleidingsniveau van werknemers, groei - georiënteerde investeringen, en duurzaamheid van overheidsfinanciën.

In een notendop zegt het rapport dat Europa eindelijk een aantal jaren van magere prestaties achter zich heeft gelaten.

The Lisbon Council ziet vooruitgang in belangrijke indicatoren als groei, werkgelegenheid en productiviteit.

En de beroemde/beruchte Lissabon - doelstellingen zijn in heel Europa bereikbaarder dan je enkele jaren geleden had durven denken.

België maakt een sprong van plaats 8 in 2006 naar de tweede plaats nu.

De Belgen doen het iets beter dan Nederland, maar blijven ook ver achter Zweden dat een klasse hoger speelt.

Als Zweden op koers blijft, dan zal het de Lissabon - doelstellingen met 40% overtreffen.

Maar misschien is een tweede plaats wel de beste plaats nu.

Meestal doet de tweede de volgende keer nog meer zijn best. Download hier het rapport.

 

4. Ik heb een idee!

Dit filmpje werd gemaakt door de Deense commissie voor verkeersveiligheid.

De bedoeling is om de aandacht te vestigen op verkeersborden en snelheidsbeperkingen met stripteaseuses in het verkeer.

Ondanks een daling van de snelheidsovertredingen, rijden 7 op 10 Denen nog te snel. Zich houden aan snelheidsbeperkingen is de simpelste manier om levens te redden in het verkeer.

Klik hier om het filmpje te bekijken.

5. 1.121 aanvragen voor innovatiepremie

 

Vorig jaar lanceerde de federale overheid, bij wijze van experiment, de ‘innovatiepremie’ voor werknemers die een nieuw idee ontwikkelen in hun organisatie.

De premie zorgt ervoor dat creatieve werknemers billijk beloond worden voor hun inspanningen.

Ondertussen heeft de Federale Overheidsdienst Economie al meer dan 1000 aanvragen binnen.

Meer dan 5 per werkdag dus.

De innovatiepremieregeling is verlengd tot eind 2008.

Heb je ook een idee voor je organisatie en wil je meer weten over de innovatiepremie? Bezoek dan de website over de innovatiepremie van de Federale Overheid .

Het VBO heeft ook de 10 meestgestelde vragen over de innovatiepremie gebundeld in een handig boekje, dat je ook makkelijk kan downloaden.

 

 

6. Wat in de Creazybib

 

 

Het Edisonteam
Patrick Willemarck

De jury van het Managementboek van het jaar verkoos 'Het Edisonteam' tot De Tijd Managementboek 2006.

Innovatie is onmisbaar voor groei.  Zelfs grote groeibedrijven als Sony en Nokia kunnen uiteindelijk niet beletten dat concurrenten zoals iPod of Blackberry hen marktaandeel ontfutselen.

Gaan innovatie en grote structuren wel samen?

Hoe kan een onderneming ervoor zorgen dat ze competitief blijft?

De auteur maakt een heldere en duidelijke analyse.  Uit uiteenlopende cases blijkt dat innovatie in het businessplan zelf moet zitten, dat het bedrijf er permanent moet naar streven goederen en diensten te produceren van superieure kwaliteit.

Om dat allemaal tot een goed einde te brengen moet je bijna een inventieve of mediagenieke bedrijfsleider zijn zoals Steve Jobs, Richard Branson of Nicolas Hayek.

Toch is er ook hoop voor andere bedrijfsleiders.

Het Edisonteam brengt sprekende voorbeelden, Good Practises. Ikea, Virgin, Smart, Apple, Cirque du Soleil, Rent-a-Car, Coca Cola, Senseo, ...

Allemaal passeren ze de revue.  Inspelend op deze voorbeelden, pakt de auteur uit met een verfrissend, innoverend idee.

Hij stelt voor een Edisonteam op te richten.

Dat team ziet er permanent op toe dat de onderneming de twijfel cultiveert en zichzelf permanent in vraag stelt.  Ook stimuleert zo'n team bedrijfsleiders om te blijven verrassen en telkens opnieuw de markt te blijven uitvinden.  En ondertussen verlangt het ook nog dat het bedrijf blijft anticiperen op onverwachte omwentelingen.  Dat team wordt de autoriteit inzake ondernemingsfilosofie, met een opening naar innovatie en duurzame uitvindingen.  Het gaat om een team dat, net als Thomas Edison, codes kraakt, van zich doet horen, en ideeën in goud verandert.

Dit is wat Creazy al sinds 2000 in het leven wil roepen in elke organisatie.  

 

Doelgericht vernieuwen.
Paul Heere, Dorien van der Heijden en Yousri Mandour

'Doelgericht vernieuwen!' bewijst dat het vinden van een innovatief concept of een briljante oplossing geen toevalstreffer hoeft te zijn.

De systematische werkwijze die erin wordt beschreven gaat namelijk uit van vijf unieke denkpatronen die aan de basis liggen van vele succesvolle innovaties uit het verleden.

Toegegeven, er zullen altijd succesvolle ideeën 'uit de lucht komen vallen', maar als manager wilt u het succes graag een handje helpen.

En dat is precies het effect van de SIT-denkpatronen.

Productgiganten.
Jean-Philip Deschamps en P. Ranganath Nayak

'Productgiganten' laat zien dat de sleutel tot het voortdurend ontwikkelen van topproducten uit zeven kernvaardigheden bestaat die iedere afdeling van het bedrijf moet beheersen.

Daarbij maakt het niet uit of het bedrijf concurrerend wil zijn in snelheid, service, innovatie, waarde, design, productproliferatie of een combinatie daarvan.

 

7. Wat @ Creazyweb

 

De Flanders DC Fellows zijn vijftig creatieve Vlaamse ondernemers, die er op vraag van Flanders DC op uit trekken met hun verhaal.

U kan hen 'bestellen' om in uw klas of op uw evenement te komen spreken over ondernemingscreativiteit.

Vanuit hun eigen ervaring prikkelen de Flanders DC Fellows om zelf creatief en ondernemend te zijn.

 

Een indrukwekkende intro: 585 links naar innovatiesites, 205 innovatieboeken besproken, 88 brainstormlocaties (wel hoofdzakelijk in Nederland), 30 innovatietips, 25 brainstormtechnieken, en 15 checklists om ideeën te genereren.

Bovendien een leuke blog over nieuwe producten, innovatie en creatieve weetjes.

Wij lieten ons duchtig inspireren. Kijk zelf ook eens.

 

Nieuwsbox

Mogen we u ook uitnodigen om een kijkje te gaan nemen naar de verschillende seminaries...  hier
Neus eens in onze leeshoek waar er ruimte is voor artikels, boeken en verschillende studies... hier

Creazyne is een inspiratie - service en bevat een selectie van inspirerende artikelen, theorieën, trends, praktijken en technieken...
hier
We zijn continu op zoek naar extra deelnemers voor zijn workshops en brainstormsessies bij zijn klanten een extra toegevoegde waarde te geven...
Daarom nodigen we u graag uit om u gratis in te schrijven in onze CreazyBox...
hier
We bieden u gratis de ruimte om een innovatie - audit te laten uitvoeren door een onafhankelijke organisatie nl. het innovatiecentrum in uw regio... hier
We willen u uitnodigen om een kijkje te gaan nemen naar onze Creazy Foundation zodat u ook kan vaststellen dat ons hart verder gaat... hier
Haal de Creaward naar uw organisatie... hier

Copyright © 2011 VTR-webdesign  |  Contact Us